Шановні споживачі!

22.06.2017 року Верховною Радою України прийнятий закон України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» № 2119-VII (далі –Закон), який набув чинності з 02.08.2017 року. Відповідно до зазначеного Закону повірка індивідуальних приладів обліку холодної води з 01.01.2018 року платна!
Згідно п. 6 ст.1 Закону, прилад обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання – є вузлом розподільного обліку послуг водопостачання та водовідведення.
Згідно п. 2 ст Закону обслуговування (опломбування/розпломбування, періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) вузлів розподільного обліку здійснюється за рахунок власників таких вузлів обліку.

Повірка приладів обліку

За чий рахунок здійснюється періодична повірка квартирних приладів обліку води?

У зв’язку з прийняттям Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та рішенням виконавчого комітету  Новокаховської міської ради Херсонської області від 24.04.2018 року № 109 «Про встановлення КП «Міський водоканал» тарифів на централізоване водопостачання/водовідведення та на послуги централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем)», де з вартості тарифу було вилучені витрати, пов’язані з обслуговуванням та повіркою індивідуальних засобів обліку, з 15.05.2018 року демонтаж, монтаж, ремонт та повірка засобів обліку води, які знаходяться у власності фізичних осіб, здійснюватиметься за кошти споживачів.

Як проводиться повірка квартирних приладів обліку КП «Міський водоканал» м. Нова Каховка?

В узгоджений день між споживачем та представником КП «Міський водоканал», до споживача прийде представник КП «Міський водоканал», який обстежить місце встановлення вузла обліку.

ДО УВАГИ! Демонтаж лічильника без його попереднього розпломбування представником КП «Міський водоканал» із складанням акта розпломбування ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
а) Якщо при обстеженні вузла лічильник можливо демонтувати, представник підприємства проводить наступні дії, а саме:

- знімає останні показники лічильника;

- розпломбовує прилад обліку та складає акт розпломбування;

- під час роз пломбування приладу обліку споживачу надається рахунок на оплату повного комплексу робіт (розпломбуваання, демонтаж, монтаж, повірка, пломбування), який необхідно оплатити в будь якому пункті прийому платежів та на момент монтажу та опломбування пред’явити представнику КП «Міський водоканал»;

- домовляється із споживачем про час приїзду робітників підприємства, для демонтажу приладу обліку. (На місце демонтованого приладу обліку робітники підприємства встановлюють лічильник з обмінного фонду.
Демонтований лічильник представники КП «Міський водоканал» забирають на повірку до спеціалізованої лабораторії. Повірка водоміра здійснюватиметься у термін, що не перевищує одного календарного місяця. В цей період нарахування за водоспоживання проводиться за показниками тимчасового лічильника.);

- за умови проходження приладом повірки представник КП «Міський водоканал» зв’язується зі споживачем та домовляється про дату та час візиту представників підприємства для встановлення повіреного лічильника в термін не пізніше 1 місяця з дня демонтажу лічильника;

- у визначений день представники КП «Міський водоканал» здійснюють демонтаж тимчасового лічильника та монтаж повіреного лічильника і його опломбування;

- після виконання робіт представник КП «Міський водоканал» складає акт (в 2 прим.) з наступною інформацією:

  • дата проведення робіт;
  • ПІБ працівника, що виконував роботи;
  • тип, заводський номер та показники лічильників, як демонтованих так і встановлених;
  • номери свинцевої пломби та індикатору антимагнітного впливу (антимагнітної пломби) , якими опломбовано лічильник та його з’єднувальні частини;
  • контактні телефони КП «Міський водоканал», за якими мешканець зможе звернутися у випадку некоректної роботи приладів.

Зазначений документ даватиме право проводити розрахунки за новим приладом.

б) Якщо при обстеженні вузла обліку виявлено, що лічильник неможливо демонтувати, майстер складає відповідний припис споживачу на усунення виявлених недоліків.
Після усунення споживачем виявлених недоліків, повірка лічильника відбувається відповідно до наведеної вище процедури.
в) Якщо споживач відмовляє в доступі представнику підприємства встановлення вузла обліку, він отримає поштою письмове попередження про зняття лічильника з комерційного обліку у зв’язку з відмовою у доступі представника підприємства.

Як дізнатися, що до вас прийшов представник КП «Міський водоканал»?

Для підтвердження особи представник КП «Міський водоканал» повинен пред’явити службове посвідчення.

Як здійснюється нарахування сплати за послуги водопостачання та водовідведення у разі несвоєчасного проведення повірки квартирних лічильників?

У випадку, якщо споживач відмовиться від повірки, нарахування оплати за користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення відбуватиметься на підставі показників загальнобудинкового лічильника, а в разі його відсутності – згідно з нормами водоспоживання, затвердженими рішенням виконавчого комітету Новокаховської міської ради.

Як здійснюється нарахування у період тимчасової відсутності лічильника (під час проходження лічильником повірки), при умові самостійного демонтажу та монтажу приладу обліку спожевачем?

У пункті 15 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 вказано: періодична повірка засобів обліку води проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги згідно з середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці.

У разі несправності лічильника, що не підлягає усуненню, плата за послуги з моменту її виявлення вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання.

Чи обов’язково потрібно опломбувати квартирні прилади обліку?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.05р. № 630 «Про затвердження Правил надання населенню послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» квартирні засоби обліку беруться виконавцем на комерційний облік.

Для встановлення на комерційний облік квартирних лічильнів води мешканцям квартир, які встановили прилад обліку, необхідно звернутись із заявою до КП «Міський водоканал». Представник виконавця послуг проводить опломбування зі складанням відповідного акту згідно зі встановленим зразком, при цьому необхідно надати свідоцтво про повірку або паспорт на лічильник.

Відповідно до пп.9 п. 32 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 виконавець зобов’язаний забезпечити за заявою споживача постановку квартирного приладу обліку на абонентський облік у тижневий термін з дати подання такої заяви.

ДО УВАГИ! Розпломбування та опломбування лічильника холодної води за будь-яких обставин може здійснюватися виключно представником КП «Міський водоканал» із складанням відповідного акта.